Vecka 20

Hej från en tjatig person som tycker veckorna går galet snabbt. Kommande vecka är en kortvecka för mig och det ska bli så härligt att ha fyra lediga dagar i rad. Som om det inte vore nog är dagarna på det stora hela helt oplanerade vilket betyder att jag kan fylla dem med precis vad jag vill och ta det som det kommer. Underbart och ack så välbehövligt.

DSC_0178Sådant som hänt, sådant jag tänkt och sådant jag känt i veckan:

  • Hur trevligt det är att sitta på en takterrass med en vän och sedan köpa glass på vägen till bussen hem.
  • Rasmus som äntligen vågar sig fram de gånger det är en hund på besök. Han smyger försiktigt fram, kroppen på helspänn och retirerar snabbt så fort hunden gör minsta lilla rörelse men ändå, han är nyfiken och vill undersöka. Min nyfikna lilla fegis.
  • Sol och löftet om sommarens som kommer.
  • Att kunna äta frukost på balkongen i mysigt sällskap.
  • När någon uttrycker tacksamhet för att jag i min yrkesroll har kunnat hjälpa dem.
  • Mina chili- och tomatplantor som blommar för fullt trots att tomatplantorna bara är hälften så höga jämfört med förra året.
  • Wildas sänggavel. Är så inspirerad till att göra om i sovrummet och göra en egen sänggavel nu.
  • Rabarberpaj! Så himla gott.
  • Picknick uppe vid Skansen Kronan med utsikt över Göteborg.
  • Hur skönt det är att rensa ur i garderober och få ordning. Helt plötsligt får symaskinen plats och är dessutom lätt att plocka fram. Jag har nämligen en idé till Monthly Makers som jag tror kan bli bra bara jag vågar sätta saxen i tyget.
  • Att luta axeln mot någon och ta del av deras historia.
  • Peppen inför Harry Potter and the Philosopher’s Stone in concert! Imorgon!

Förra året vid den här tiden tillbringade jag en dag i Källsjö, luktade på blommande syrén och gosade med katten Maja. Nu finns hon bara i minnet och någon annan går runt i den grönskande trädgården men det är ändå helt okej. Jag har tillbringat denna söndag med mina pälsklingar och i slutändan är det inte mycket som slår det. DSC_0150DSC_0144

3 reaktioner på ”Vecka 20

  1. Åh vad underbara ögonblick! Och TACK för orden om min sänggavel. Finns ju inget bättre betyg än att ha inspirerat någon annan. Hoppas att du har haft en fin vecka sen du skrev detta. Tiden flyger verkligen iväg nu.

    Gilla

Kommentera

