Vecka 19

Maj rullar på i en rasande fart och jag hänger knappt med i svängarna. Det känns som att jag har något inplanerat varje dag och trots det har jag knappt en enda bild i varken kameran i mobilen som kan fungera som minne när jag mest är trött.

Försöker ändå skriva ner lite varje vecka och här är delar av sådant som hände, sådant jag tänkte och sådant jag kände föregående vecka.

  • Albus är världens finaste katt som stod ut med både buss- och spårvagnsresa till och från veterinären. Jag var nervös eftersom han skulle sövas och vara där hela dagen men fick ett lugnande samtal från veterinären så fort han låg på uppvaknande.
  • Att Albus numera har smeknamnet Tretand eftersom veterinären upptäckte att han har tre extra tänder.
  • Det extremt lyxiga i att få äta 7-rätters på fin restaurang och umgås med kollegorna utanför arbetet.
  • Att jag kände mig stark trots tröttheten under Vårruset.
  • När en kollega ställer fram en aladdin-ask en helt vanlig måndag.
  • Alicias hyllning till Harry Potter ❤
  • Den intensiva grönskan hos boklöven.
  • Jag hämtade ut det jag gjorde på keramikkursen och är så himla nöjd!
  • Att sitta på en klippa med utsikt över en stilla sjö och värma fingrarna runt en mugg varm choklad.
  • Spelkväll med vänner efter att inte ha träffats på flera veckor.
  • Blommande magnolior.
  • Att gå runt och vara alldeles tokförälskad och inte kunna sluta le. Så himla oväntat och fint så jag vet inte vart jag ska bli av.
4 reaktioner på ”Vecka 19

Kommentera

