Mjuka kattleksaker i tyg

DSC_1771Tjoho, jag har gjort något på tema DJUR till månadens Monthly MakersDSC_1692När temat presenterades var det självklart att jag skulle göra något till mina kära katter och efter mycket om och men kom jag fram till att jag håller det enkelt och billigt. Med det som utgångspunkt föll valet på mjuka tygleksaker som perfekta att jaga, slå på och busa med.

Fram med tygbitar, en gammal kökshandduk, sax, kattmynta och det jag använde för att fylla dem: kattpäls. Något udda kan tyckas, men jag lever i ett konstant överflöd av katthår och varför inte använda det till något.DSC_1694DSC_1708Jag klippte ut tre olika former, sydde ihop med undantag för en liten öppning och fyllde sedan med katthår och en nypa kattmynta. Sydde igen dem för hand och vips:DSC_1711Kattleksaker!DSC_1717DSC_1737Albus var först framme men fick vackert dela med sig när Rasmus insåg vad som hände. Eftersom han är lite mer på än Albus la han snabbt beslag på alla tre, han har inte riktigt greppat det här med att dela med sig..DSC_1747DSC_1762DSC_1772Albus tog dock tillbaka en av dem och var såhär söt och knäpp, haha. Älskade kattskatter, vilken glädje ni ger mig.

6 reaktioner på ”Mjuka kattleksaker i tyg

  1. Åhåhåhåh så gosiga bilder på dina fluffisar! Jag blir superinspirerad att sy nya kattleksaker, det är ju sååå uppskattat! Smart att stoppa dem med katthår och så fint med de färggranna tygerna 🙂

    Gilla

Kommentera

