Vecka 15

Jag har haft en så fin påskledighet. Det känns som det var en mindre evighet sedan jag gick ut från kontoret i torsdags, så mycket har hänt och ändå har det varit så lugnt.

Lite av veckans höjdpunkter och stjärnögonblick: DSC_1563

  • Körsbärsblommorna vid kyrkogården där jag brukar promenera på lunchrasterna.
  • Att sitta vid köksbordet med Sofie och Simon och äta middag, prata och ha allmänt trevligt.
  • Det fina i att ha känt personerna ovan i 10 år.
  • Katten Hoppsan som är urgullig men piper som en tok när jag vill gosa med henne.
  • Instruktörens peppiga och samtidigt lugnande röst på bodybalance-passet.
  • Köpa två nya böcker och känna läslusten infinna sig.

DSC_1665

  • Goda lunchrester från lördagens tacokväll. Bibim oumph, sallad, rödkål och mangosalsa med lime och chili. Så gott!
  • Att tillbringa söndagen med mig själv och göra precis det jag känner för i stunden.
  • Podcasten S-Town. Så spännande och intressant att jag lyssnade igenom samtliga sju avsnitt på tre dagar.

DSC_1672DSC_1679

  • Att med enkla medel förnya en tråkig klöspelare genom att klä om botten med filt. 5 av 5 om Rasmus får säga sitt.
  • Att tillbringa 12 timmar i någons sällskap och att det känns helt kravlöst och enkelt.
  • Möta upp en vän för lunch och planera in en resa till Dalarna senare i vår.

DSC_1671

  • Att mitt nya kuddfodral matchar Rasmus ögon helt perfekt.
  • Min väv som numera hänger så fint i köket. Ska fixa bilder snart och vem vet, kanske blir det också en liten rundtur här hemma.
3 reaktioner på ”Vecka 15

  1. Åh blir ju superinspirerad på Monthly Makers temat nu! Tror att vi har tänkt lite lika 😉 Så vackert att ha känt människor länge också, dela historia med andra. Så vackra foton på kattskatterna!

    Gilla

Kommentera

